Il novecento, l'autonomia

In epoca fascista con l'avvento di Mussolini al potere nel 1920 il paese di S. Antonio, assieme a Mogorella, divenne frazione di Ruinas. Il paese riacquistò la propria autonomia e la propria indipendeza negli anni 50, ma continuava a portare il nome di S. Antonio Ruinas causa per cui si avevano disguidi postali e altri inconvenienti facilmente immaginabili.

Negli anni '80 il desiderio della popolazione di avere un nome che rappresentasse la propria autonomia prese corpo con l'invio di una petizione alle autorità regionali. La richiesta venne accolta e nel 1985 fu promulgato il decreto e autonomamente la popolazione scelse per il paese un nome dal sapore antico: Villa Sant'Antonio.

Su Noixentu, s'autonomia

In època fascista cun Mussolini ditatori, in su 1920 sa bidda de Sant’Antoni, paris cun Mogoredda, est diventada fratzioni de Arruinas. Sa bidda at torrau a essi autònomu in is annus ’50, ma sighiat at tenni su nòmini de S.Antonio Ruinas, e po custa raxoi ddi funtis stètius problemas cun sa posta o atrus chi podeis imaginai.

In is annus ’80 su desidèriu de sa bidda de tenni un nòmini chi rapresentat s’autonomia sua fuit forti meda. Sa richiesta fu stètia acetada in su 1985 e sa genti de sa bidda at sceberau su nòmini antigu suu: Villa Sant’Antonio.